Vertrek in Lier 25 Jun 2020

25 juni 2020 - Loon op Zand, Nederland

Pas 15 Jun was het mogelijk om te vertrekken wegens de Corona crisis,maar een paar praktische problemen hebben mij nog een paar dagen langer thuis gehouden. Geen nood ik heb de tuin nog een beetje verder kunnen in orde zetten.

De prei , sla , boontjes

courgette

Alles kan groeien en geoogst worden, ik ben benieuwd.

Omstreeks negen uur de 25 juni ben ik vertrokken, maar ik was de straat nog niet uit of ik merkte al dat mijn fietscomputer niet werkte.

Snel nagekeken maar hij liet het afweten.

Snel een fietsenmaker maar zoeken, Mijne fietsenmaker had zijn sluitingsdag.

Naar Emblem, eventjes nagevraagd op de steenweg was er iemand die mij kon helpen. Pech de persoon was niet thuis.

Naar Kessel statie, geen fietsenmaker maar in Kessel dorp was er wel eentje. Er naar toe, en de winkel was "toe" ging open om 13.00 uur

Op naar Nijlen fietsenmaker Van Dessel, pech vanaf nu een bijkomende sluitingsdag op donderdag, vandaag dus.

Opnieuw naar het centrum en juist voor het grote kuispunt aan de kerk een fietsenwinkel.en hij was open.

Ze hadden wel maar twee soorten fietscomputers, eentje van Sigma die nogal prijzig was en een rond model in het roos .

Het is het duurdere model geworden met een paar leuke extra's zoals temperatuur, een hoogte profiel, maximale hoogte enz..

En dan eindelijk op weg.

Den AartNiet de mooiste foto maar voor sommigen een herkenningspunt.

In Herentals langs het kanaal tot in Geel Den Aard. Dan via Kasterlee naar Turnout.

In Turnhout ben ik via een oude treinbedding die ze tot een mooi fietspad hebben omgevormd tot in Tilburg gefietst, het Bels Lijntje.

De grote klotteraard langs het Bels lijntje ten noorden van TurnhoutZicht vanaf de uitkijktoren langs het Bels Lijntje ,het natuurgebied de Kleine Klotteraard.

Een paar keer de grens gekruist, Baarle Nassau lag nu eenmaal op mijn weg.

Eerste grensMijn eerste grens.

Baerle - NassauLangs de oude spoorlijn heb ik ook een infobord gevonden over de" Dodendraadroute "

maar de draad heb ik niet gezien.

Schijnvliegveld de KiekIn Alphen - Oosterwijk is het schijnvliegveld te bezoeken. Naast een oude bunker en een silhouette van een vliegtuig is er niet veel te zien. De vrijheidslinde  was nog maar een jong boompje, hij moet nog heel wat groeien om indruk te maken

Schijnvliegveld de KiekHet silhouette van een vliegtuig.

IMG_20200625_182229_resized_20200704_083143374Mijn eerste camping, voor een tientje mocht ik mijn tent opstellen, hele vriendelijke uitbaters en ook de bezoekers waren allen vriendelijk. Een nadeel het ligt in de nabijheid van grote wegen wat toch er stoorde.

Dat was mijn eerst dag

Afstand 79.88 km +15 km tot Nijlen.

De komende dagen probeer ik de blog verder in orde te maken maar jammer dat er zo slecht internet is .

Ook het weer is een beetje een spelbreker, op vele campings is ook niet mogelijk om in een cafetaria te gaan zitten om aan de blog te werken .

Velen zijn nog gesloten, maar ja ik probeer mij een beetje te behelpen.

Tot gauw met het vervolg

1. Karen Pauwels:
    4 juli 2020
    Goeie reis Rudy, jammer van het moeizame begin maar gelukkig is nu alles in orde met je fietscomputer. Hopelijk betert het weer wat de volgende dagen, dat zou mogen voor de maanden juli en augustus ...... Het werken in ploegen is afgelopen, vanaf maandag zijn het weer gewoon daguren. Groetjes, Karen
  2. Petra en Johan:
    Dag Rudy.
    Weerom vertrokken dus. Welwel. Dikke merci voor je brief die wij 2 weken geleden hebben ontvangen in de bus..leuke verrassing. Welwel je bent weer vertrokken.. opnieuw naar Compostella? We wensen je een mooie tocht en dat alles veilig mag verlopen. Ons zal je alvast niet tegenkomen dit jaar. 😉
  3. Rudy:
    Hallo Petra en Johan.
    Ik ben opnieuw vertrokken maar niet naar het zuiden. Ik volg nu de Hanzefietsroute,kwestie het iets veiliger te houden. Komende dagen probeer ik mijn achterstand weg te werken.. Toch heel fijn voor de reactie. De groetjes
  4. Goetschalckx Louis:
    Dag Rudy ,
    De eerste dag een beetje tegenslag maar blijkbaar toch een mooie trip.
    De omgeving door U vernoemd " Bels Lijntje - Dodendraadroute " zijn mij goed gekend
    Dat is mijn geboortestreek.
    Hopelijk is het geluk nu verder aan Uw zijde
    Ik wacht al op Uw volgens verslag .
    En nu genieten van Uw tocht
    Louis G.
  5. Annie Wiggeleer:
    5 juli 2020
    Dag Rudy
    ben blij je opnieuw te kunnen volgen via je blog .oke het weer kan beter maar geniet toch van deze trip en maak veel mooie foto's . Maar vooral geniet van de reis .
  6. Petra en Johan:
    6 juli 2020
    Waw Rudy, tof zeg.
    We volgen je reisverhaal mee hoor.
    Straf dat je weeral vertrokken bent.
    Onze zoon is ook vandaag per fiets vertrokken. Hij is 18 en fietst met neef tot in Metz/Luxemburg en dit in Frankrijk langs de grens met België. Hij zal 900 km hebben gedaan als hij thuis komt op 14 juli, maar da's een peulschil met wat jij doet natuurlijk.
    Maar wel al een begin. Elias heeft zelf alles uitgezocht van slaapplaatsen en dergelijke. Weet je dat er een fietsnetwerk bestaat voor gratis slaapplaatsen bij mensen thuis, die een warme douche, een bed en een avondmaal en/of ontbijt aanbieden, geheel gratis ? De site waar Elias connecties maakte heet WARMSHOWERS. Zeker de moeite om ook eens te gaan kijken als je dit niet kende. Het zou mij verwonderen dat jij dergelijke initiatieven niet kent en altijd betaalt voor je slaapplaats in een B en B of Hotel of camping. veel succes en we duimen voor een goeie veilige rit.

groetjes,
    Petra en CO
  7. M-Christine Wiggeleer:
    6 juli 2020
    Ik geniet met je mee via de foto's, hou het toch save he