Naar het hoogste punt van de route 1265 m.

12 augustus 2021 - Lalouvesc, Frankrijk

12 augustus 2021

Dagafstand: 79.62 km

Gereden tijd: 6.20 uur

Totale afstand Bordeaux - Geneve 751.66 Km

Totale afstand fietsreis: 2580.73 Km

Na het ontbijt rustig vertrokken, wel een beetje moeten zoeken, maar uiteindelijk toch op de juiste weg geraakt.

P8125102Bij het verlaten van de stad toch het Maria beeld gefotografeerd, ze lijkt boos dat ik nu al de stad verlaat en heeft mij de rug toegekeerd.

P8125100Saint Michel d'Aiguilhe

P8125104Queyrières gebouwd naast een merkwaardige rots.

P8125106Bijna boven en een prachtig uitzicht richting de vallei van Le Puy en Velay. De klim was in trapjes .

In Yssingeaux een kilometer aan 8% vanuit Saint Hostien 8 kilometers aan 7% en het laatste stukje van 2 kilometers opnieuw aan 8%.

Boven geen publiek , geen cafeetje en ook geen bord met de naam van de Col, dan maar afdalen.

P8125107Standbeeld in Tence  was ook een goede plaats voor een picknick.

P8125110Maar het is nog niet gedaan met klimmen juist voor ik het dorpje Saint Bonnet-le-Froid binnen rijdt passeer ik de hoogte van 1138 m, maar opnieuw geen bord.

P8125111Maar op de col des Baraques staat wel een bord, het rare  is wel dat ik goed aan het dalen ben vanuit het dorpje St Bonnet-le-Froid.

Moet kunnen in een volle afdaling een col overschrijden.

P8125112Juist na het bord "col des Baraques" rechts afslaan en opnieuw een zwaar stukje klimmen naar Col du Rouvey 1244 m.

En nu echt een beetje afdalen tot in Lalouvesc .

IMG_20210812_155924De kathedraal waar ik nog getwijfeld heb verder afdalen naar de volgende camping of hier stoppen.

De dreigende lucht heeft beslist, ik ga hier de camping opzoeken.

P8125114Morgen moet ik daar helemaal naar beneden, een korte afdaling van 30 kilometers.

nu eerst naar de camping en hopelijk is er wifi.

Tot morgen.