Naar Saint Floor

Dagafstand: 91.64 km

Gereden tijd: 6.35 uur

Totale afstand Bordeaux - Geneve 561.92Km

Totale afstand fietsreis: 2390.99 Km

Broodjes geleverd aan de tent dat kom je niet veel voor, nu nog een tasje koffie en het is helemaal in orde.

P8105036juist voorbij Montézic een groot stuwmeer de stuwdam is verre van mooi en het meer is helemaal afgezet met een draadafrastering. Blijkbaar een water reservoir voor een elektrische centrale.

P8105037Er zijn natuurlijk wel mooie bouwwerken te zien , hier een grote hoeve .

P8105038Het is voorlopig nog steeds licht golvend, rustig en mooie natuur.

P8105041 (2)Hier een echt prijsbeest aan het grazen, ik zou die kolos niet graag achter mij aan hebben.

P8105045worden de heuvels voor mij iets hoger.

P8105046Achter mij waren ze inderdaad iets vlakker

P8105048Achter mij zijn er dreigende wolken aan het opzetten.

P8105053De heuvelrug over en ik kan beginnen aan een mooie afdaling.

P8105054Beneden ben ik aan een langgerekt stuwmeer gekomen.

P8105055Brugje naar de andere oever, Pont de Treboul. Het meer is het laagste punt dus ga ik beginnen met klimmen.

P8105058Al een beetje gestegen.

P8105059Nog een beetje hoger.

P8105047Hier sta ik bijna boven op de heuvelrug en kan ik opnieuw beginnen afdalen. In totaal was het een klim van 9.5 kilometer

P8105062Bij het afdalen zie ik in de verte mijn einddoel van de dag Saint Floor.

P8105065Beneden aan de voet van de Saint Floor, en de camping die ligt bovenaan in het stadje.

Een steile klim aan de achterzijde van het stadje, het was op de limiet of ik kon te voet naar boven.

Een camping Municipal, geen onthaal wel een betaalzuil, tot je het scherm begon te lezen, alles heel duidelijk voor campers en caravans.

Voetgangers en fietsers die moesten bellen om  te weten te komen hoeveel ze moesten betalen.

En dat was niet duidelijk, ik heb zes maal gebeld, ofwel nam men op en de lijn werd direct verbroken of er werd niet opgenomen.

Ik was niet de enige , en de meeste zeiden als er niemand langskomt betalen we niet.

Ik als brave Belg , ik zal maar afwachten tot morgen vroeg en niet direct zeggen ik betaal niet.

Maar eerst nog een nachtje slapen en of ik iets betaalt heb of niet dat horen jullie morgen wel.

Tot dan

1. Julienne wiggeleer:
    17 augustus 2021
    ik zou hem ook niet achter mij moeten hebben hoor