Naar Montmairrei

20 jul 2021

Dagafstand: 113.55 km

Fietstijd: 6.01 uur

Totale afstand 761.54 km

Camping Pont Authou vriendelijke uitbaters, hebben camping juist overgenomen en er is nog een beetje opknap werk om alles opnieuw frisheid te laten uitstralen.

Mijn weg verder gezet via een bewegwijzerde route " Vallée de Risle " een kleine 30 kilometers over landelijke kleine wegen. Wel op en neer.

P7204630Vanaf het stadje Bernay tot Broglie een "Voie Verte" gevolgd, 12 kilometers mooi in de schaduw en geen steile hellingen.

Hierboven een van de bruggen, op de oude spoorweg.

P7204632En zo ging het 12 kilometers lang.

IMG_20210720_142518Mijn eerste groter dood gereden dier, een das ik denk wel dat het nog een jong dier was.

Een beetje verder moest ik zo nodig een plasje gaan doen, zoals gewoonlijk ga ik discreet een beetje van de weg af.

P7204633Achter een haag op een pas gedorst veld, trap ik bijna op deze slang, gelukkig zat er ook al geen leven in.

P7204634Op de kaart eindelijk een mooi stukje bos, en de nodige schaduw, maaaaar pech juist in dat bos hadden ze een stook vrijgemaakt van bomen voor een elektriciteitsleiding , nu ja ik kon mijn bruin kleurtje nog een beetje bijkleuren en verder al zwetend mijn weg vervolgen.

P7204637Le Merlerault is het Mekka van de stoeterijen, hier de stoeterij " de la Chesnaie" een heel kleintje als je vergelijkt met "Haras du Pin" die een 12 kilometers hier vandaan ligt. Bij deze kleine stoeterij hingen zelfs bewakingscamera's op de weiden.

P7204638Onverwacht passeer ik aan een pracht van een kasteel, zo was er niet veel te zien met de tractor voor de poort.

P7204640Camera even door het hekken gestoken voor toch een beter beeld te krijgen van het "Château d'O"

En dan nog een paar kilometers en ik kon mij installeren voor een dagje uit te rusten.