De Seine is de volgende grote rivier die ik dwars.

19 juli 2021 - Pont-Authou, Frankrijk

19 juli 2021

Dagafstand: 109.22 km

Fietstijd: 6.04 uur

Totale afstand 647.99 km

Aan de vijver mijn tent ingepakt en op weg naar de volgende camping.

Nog maar net vertrokken en in Brachy zijn ze een mooi kasteel aan het restaureren.

Het ganse kasteel was niet te zien omdat de toegangspoort afgezet was voor restauratie.

P7194610

P7194613Het is al een paar dagen dat ik door een streek fiets waar heel veel vlas wordt geteeld. Hier is men het vlas aan het rooien en dan blijft het nog een tijdje op het veld liggen.

P7194614Het is blijkbaar de streek van de kleine kastelen. Ik weet niet juist in welk dorpje dit te zien was maar een paar kilometers verder

was er opnieuw eentje. De tuin was niet zo best onderhouden maar er was een oude man bezig op een kleine zitmaaier, hemd aan en een rieten hoed op.

maar ik durfde dat tafereel niet fotograferen. Wel grappig om te zien en moedig van de "Baron" om zijn tuin toch een beetje in orde te krijgen.

IMG_20210719_140100De abdij van Jumièges nu een ruïne, na de revolutie van1789 werd de abdij opgeblazen.

In de schaduw ervan een lekkere koffie gedronken.

P7194616Voor ik de Seine oversteek nog een stukje landbouwgebied. Even de afslag naar het veer gemist een paar kilometers extra.

IMG_20210719_143804Heurteauville Port - le - Bac , in Frankrijk zijn heel wat van die veerdiensten gratis, ik als brave Belg vroeg hoeveel ik moest betalen.

Ja zei een van de werkmannen op het veer, één miljoeneuro of 27 koeien en 35 kamelen. Ja daar sta je dan gereed met die paar euro munten.

Het was wel de grapjas van de bende blijkbaar.

IMG_20210719_143814Aan de overzijde de zware helling waar ik over moet, ik zal mijn klein verzetje al gereed zetten.

P7194623Eenmaal boven door een prachtig bos gefietst , maar na een kleine afdaling kwam er nog een mooie lange zware helling.

Het kleine verzetje wordt veel gebruikt.

P7194626Foto genomen terwijl ik mij een boterhammetje liet smaken, alleen jammer van de dazen steek , die beesten zitten ook overal.

Het was nog maar de tweede maal dat ik gestoken werd.

P7194628Eenmaal het bos uit fiets ik opnieuw langs de velden naar de camping.

P7194629

De camping is vandaag in Pont - Authou 8.5 euro jammer geen wifi.

1. Petra en Johan:
    29 juli 2021
    Altijd leuk om je reisverhaal te lezen, Rudy!
    Zo zijn we ook een beetje op reis, deze keer in Frankrijk.
    Ook wij moeten dringend eens rondreizen in Frankrijk, er vallen nog veel mooie plaatsen te ontdekken.
    Johan
  2. Rudy:
    6 augustus 2021
    Hallo Petra en Johan, bedankt voor de fijne reacties. Ik ben nu in Cahors, nog even genoten van het oude centrum, maar het was er tamelijk druk. Nu nog twee dagen kleine hellingen en dan ga ik het hoog gebergte in. Geniet van het weekend, de groetjes