Op naar het Vertrekpunt in Boulogne - Sur - Mer

16 juli 2021

Dag afstand 81.93 km

Fietstijd: 4 . 55 uur

Totale afstand 369.03 km

Deze ochtend vlotjes vertrokken , nog dag gezegd op het onthaal en de rustige wegen opgezocht.

P7164551

P7164553Het was hoofdzakelijk door landbouwgebied dat ik gefietst heb richting mijn vertrekpunt.

Geen historische gebouwen  op mijn volgweg tegen gekomen gewoon het Franse platteland. Wat op zich al heel mooi is.

P7164554Het station het vertrekpunt in Boulonge - Sur - Mer van de Normandië en Bretagne route.

De gps heeft mij echter niet via het oude stadscentrum naar het beginpunt gestuurd. Aan het station zou ik rechtsomkeer moeten maken, een steile lange helling naar boven nemen om in het oude stadscentrum te komen.

Dat ga ik toch maar voor een andere keer houden.

Het centrum uitgereden via de prachtige fiets- en wandelboulevard langs de rivier de Liane.

P7164555

Verder via drukke en grote wegen weg van het centrum maaar een afslag gemist en ik moest tegen het drukke verkeer op de stoep terug.

Maaar een paar kilometers verder opnieuw verkeerd, ik was een steile helling aan het beklimmen maar ik voelde dat het niet de juiste weg was.

Via de gps alles nog eens goed nagekeken , en ik kon met razende vaart naar beneden en de juiste route oppikken. Oef

P7164559Zicht op de boven stad van Boulogne - Sur - Mer

Er was een camping 17 kilometer van Boulogne-Sur-Mer maar 2 kilometers verderop was een zeer zware helling. Dus ik heb gekozen vandaag de zware helling nog te beklimmen en door te rijden naar de volgende camping. Het was maar 10 kilometers verder.

En het was een zware helling maar ik betwijfel of de helling wel 800 meter langs is, maar 13% is wel stevig klimmen .

Het aller kleinst verzet en maar blijven trappen, eenmaal boven in een mooi tempo naar de camping in Bezinghem midden de velden en boerderijen.

Camping met cafetaria een mooie visvijver en een klein zwembad. En ik kreeg een mooie plaats aan de vijver.

s' avonds  nog een ijsje gaan eten en dan de slaapzak ingedoken.