Op naar de Rhône.

Gereden tijd: 6.22 uur

Totale afstand Bordeaux - Geneve 853.31 Km

Totale afstand fietsreis: 2682.38 Km

S'avonds een klein onweer in Lalouvesc, met een beetje regen, het viel al bij al nog mee.

De camping kon een opknap beurt krijgen, en wifi was er normaal enkel aan het onthaal maar dat was een fabeltje.

Heel even was er verbinding en dan weer een ganse tijd niets, dus het is zo goed als niets geworden.

Door het onweer ben ik niet meer in de winkel geraakt dus deze ochtend, alles ingepakt en dan opzoek naar een bakker.

IMG_20210812_155924Nog eens tot aan de kathedraal voor een kort bezoekje, maar de pastoor was zijn best aan het doen .

Een misviering dus geen bezoek.

Ondertussen had ik nog geen brood, terug van de kathedraal richting centrum zag ik iemand met een brood lopen , ik er op af.

Niet voor het brood af te pakken, maar om te vragen waar de bakker was.

Ja zei die meneer je sta er juist voor, ik denk dat ik nog niet helemaal wakker was, en het viel niet direct op dat het een bakker was.

Juist buiten het centrum in het begin van de afdaling zag ik een bank met zicht op de vallei.

Hier mijn ontbijt genuttigd en dan met voldoende kracht verder. 30 kilometers afdalen.

P8135118Een paar woeste kloven gepasseerd en het ging goed vooruit.

P8135119Beneden in het laatste gedeelte van de afdaling was het meest spectaculaire, haarspeldbochten en woeste rotsen.

IMG_20210813_104116En dan het water over, de Rhône .

P8135116En niet langs de Rhône maar direct terug naar boven.

P8135120In Meureils dit beeld aan de gedenk platen van de verschillende oorlogen.

P8135121En hier ben ik een hoogvlakte aan het dwarsen, van afwisseling gesproken, vlakke rechte wegen.

P8135128Juist voorbij Lieudieu kwam ik in een gebied met stevige korte heuvels maar ook van heel wat mooie meertjes.

P8135132Op het grondgebied van Chatonnay gekomen dit merkwaardig gebouw.

Even gebeld naar een camping maar ik kwam uit bij een toeristische dienst van de streek.

En die wisten mij te vertellen dat de camping waar ik naar toe aan het rijden was definitief gesloten was.

Er waren een paar alternatieve maar op een na lagen die allemaal veel te ver. Ik zat al aan 90 kilometers.

Die ene maar genomen, een boerderij camping, ja het was er rustig, drie tenten, een mobilhome en een koppel die in de auto sliepen.

Maar er was warm water en de wastafel was aan de buiten kant van het wc hokje gemonteerd.

P8135136 naast de bomen mijn tent opgesteld en de boerin kwam s'avonds rond voor de administratie in orde te maken en het geld te innen.

P8135134Niet perfect scherp maar het is wel de eerste maal dat ik de zon heb zien ondergaan deze vakantie.

En dan was het tijd om te slapen. Er was toch geen internet.