Van Boulogne-Sur-Mer naar Trier tussenstop Preux-Aux-Bois

25 juli 2022 - Preux-au-Bois, Frankrijk

Boulogne-Sur-Mer achter mij gelaten, het eerste deel van de route loopt samen met Normandië route.

Na 25 km ben ik in Desvres het centrum van de faiences .

P1010103Hier het museum, één groot tegel werk.

P1010105De eindeloze velden,

Vandaag 23 juli ben ik te gast op de camping in Parenty, vorig jaar een mooi rustig plekje gekregen.

Dit jaar pech er was een groot familie feest met de nodige luide muziek en dronken mensen.

Dus het was een gebroken nachtrust.

De dagafstand was 84.86 km  totale afstand komt op 366.06 KM.

Vandaag zondag 24 juli , mooi op tijd vertrokken, het onthaal was nog dicht , wat wil je als het tot drie uur in de ochtend feest is.

P1010107Het stadsplein in Montreuil .

P1010109De wegen zijn niet altijd even goed!

P1010116Marktplein van Hesdin. De marktpleinen beginnen op elkaar te lijken.

Alternatieve route genomen, heel rustig, tussen de velden, maar wel heel veel last van dazen.

Bij elke heling waren ze daar, en sneller trappen dat helpt niet, ze blijven maar rond mij vliegen in de hoop dat ze mij kunnen steken. Eén maal is het gelukt, maar ik heb verschillende kunnen plat meppen.

P1010111In Flers dit mooie kasteel, foto is genomen door het hekken en weinig zicht op het scherm, sorry dat het een beetje schuin is .

P1010114De streek is ook een beetje gekend voor de mooie lindelanen

Vandaag overnacht in Liencourt, mooie kleine camping met kleine visvijver.

Heel vriendelijke uitbater en vaste kampeerders, zo kreeg ik onmiddellijk een fles fris water.

Dagafstand 85.13 KM  Totaal 451.22 KM

Vandaag maandag 25 juli op naar de eerste grote stad van deze route.

P1010115Bij het binnen rijden van de stad Arras deze fontein.

P1010119Moest je twijfelen in welke stad je bent....

P1010120Verbindingsstraat tussen Grand Place en Place des Héros .

P1010121Overdekte gaanderij op de Grand Place.

P1010124De kathedraal een enorm gebouw, allen is maar een paar dagen per week te bezichtigen.

Vandaag dus niet, jammer. De kathedraal heeft ook geen toren!!!!

P1010125Buiten de twee mooie pleinen is de stad eerder een beetje verkommerd, zoals dit typisch straatje.P1010126Na Arras de rivier de Scarpe gevolgd, mooie natuur.

P1010127Aansluitend 10 km langs het "Canal de la Sensée " heel slecht jaagpad, en er stelde zich stilaan een probleem.

Verschillende campings maar geen enkele winkel, ofwel waren ze dicht. Ook even nagevraagd maar de eerste winkel was op kilometers van de route. De eerst volgende camping was nu ook 40 km verder.

Er was een winkel halfweg dit traject. Dus maar gas geven. De eerste beste winkel binnen een Carrefour expres en mijn inkopen gedaan, de verse groenten en fruit zagen er uit alsof ze een week oud waren. Maar ja toch maar iets gekocht.

Even verder een splinternieuwe Aldi, in mijn haast was ik brood vergeten dus een tweede maal winkelen, wat had ik spijt dat ik die verrimpelde appels had gekocht.

Eind goed al goed aan gekomen op de camping in Preux Au Bois, gelegen aan de rand van een groot bos. Heel vriendelijk onthaal

14 euro met alles inbegrepen zelfs deftig internet.

Tent opstellen , eten maken, afwasje en douchen en dan was mijn "pijp" uit.

Dagafstand 136.42 KM   Totaal 587.64 km.  7. 36 uur op de fiets gezeten.

Direct slapen zat er echter niet in, de caravan recht tegenover mij een drinkpartij dat stilaan uit de hand aan het lopen was.

Na het nodige geroep iedereen naar zijn eigen caravan. Oef rust.

s' morgens mijn tent aan het afbreken, plots een schreeuw uit een van de caravans. De drinkebroers van gisteren avond er naar toe. Eén oudere dame (die ook mee had gedronken) had zich bezeerd, of had slagen gekregen de man liep trouwens met een bebloede vod rond zijn hand rond. Hop iedereen in de auto en naar het ziekenhuis.

En ik de fiets op voor een volgend traject.