"Cruz de Ferro" en de echte bergen.

22 juli 2019 - Vilela, Spanje

22 juli 2019

Dag afstand:114.08 km

Totale afstand: 2978 km

Camping in Vilela

S'morgens vroeg mijn tent afgebroken, maar eerst nog een paar foto's.

P7220816

P7220817Mijn mooie plaats.

P7220820Eerst nog een ommetje gemaakt naar deze auberge. Ik was beter hier komen slapen er was niemand.

Waarom deze omweg? In het tv programma "Eviva España" van Annemie Struyf is de Belgische vrouw die de auberge uitbaat een tijdje gevolgd.

Het was een heel hartelijk gesprek ook al hadden wij elkaar nog nooit ontmoet. Volgend jaar laat ze de auberge over want ze gaat genieten van haar pensioen.

P7220821Het stadje Astorga opnieuw heel wat historische gebouwen.

P7220822Het portaal van de kathedraal.

P7220824Een detail.

P7220826Heel moeilijk te fotograferen daar er bijna geen plein is voor de kathedraal.

P7220828Juist naast de kathedraal, zie detail hieronder.

P7220829Nog een gebouw van Gaudi

P7220830En de heuvels worden hoger, en de beentjes moeten harder werken.

P7220832Cruz de Ferro nog zo een hoogte punt van deze reis. De meegenomen steentjes uit Lier laat ik hier achter, als teken dat er nog gedacht wordt aan diegene waar wij afscheid van hebben moeten nemen. Voor andere mensen om eindelijk zaken los te laten, of een plaats te geven, of om een volledige nieuwe weg in te slaan. Voor sommige een kantel moment in hun leven.

Er zijn dan ook talloze stenen en andere zaken te vinden die verwijzen naar bepaalde zaken in hun leven.

P7220852

P7220846

P7220847

P7220855

P7220844Met respect tot aan het kruis stappen kan natuurlijk.

P7220871Met de auto tot aan de parking rijden snel naar het kruis lopen voor een foto en wegwezen, zo zijn er ook heel wat toeristen.

Een steen of boodschap neen dat  is er niet bij.

P7220833En wie kwam ik daar opnieuw tegen , ja de man van op de camping een paar dagen geleden (de man aan de toog)

Met de auto naar de top en dan zoals nen echte met de fiets naar beneden.

P7220872

P7220873prachtige omgeving.

P7220874Het stadje Villafranca del Bierzo waar ik vlakbij een camping had gevonden.

Een camping die juist was overgenomen door jonge mensen, de camping was zeker nog niet in orde MAAAR HET WAS ER ERG RUSTIG.

1. Plugers francis:
    23 juli 2019
    Nog 22km en de 3000 is bereikt een prachtige prestatie
    Wat schaft de dagelijkse pot en wanneer kook je ?
  2. Rudy:
    23 juli 2019
    Hallo Francis, koken doe ik s'avonds, en regelmatig zijn het zakjes pasta waar ik niet veel werk aan heb. Heel af en toe ga ik iets eten, dat kan gaan van een broodje tot een biefstuk van een speciaal Spaans stierenras. Ik moet wel regelmatig iets extra eten anders geraak ik de bergen niet over. De groetjes aan iedereen.
  3. Kris Verstraeten:
    24 juli 2019
    Dag Rudy.
    "Chapeau", Rudy en dat - veronderstel ik toch - in warme zomertemperaturen. Hier in België op dit ogenblik tegen de 38°. Ik heb zonet van thuis uit op en af naar het station van Lier gefietst en ik was al doodop. Werken in mijn voortuin zit er sinds gisteren niet in. Groetjes en tot een volgende keer. Kris.
  4. Rudy:
    25 juli 2019
    Goede morgen Kris,
    Ik ben gisterenavond aangekomen in Santiago het was heel goed om te fietsen. ongeveer een 33°. Later op de dag is er wel een stevige wind opgestoken en deze keer was het wind op kop. Deze ochtend om 09.45 uur is het hier 26 graden, lichte regen en stevige wind.
    De groetjes
  5. Kris Verstraeten:
    25 juli 2019
    Hello. Dag Hilde( (en Rudy).
    De ene dag zie ik je hier, en de andere dag ben je ook in Santiago. Ik ben deze morgen uiterst vroeg opgestaan om de planten buiten nog eens extra water te geven en het was hier al gloeiend heet. We stevenen hier vandaag echt af op een warmterecord van meer dan 40°. Fijn dat je Rudy vervoegd hebt.
    Groetjes;
    Kris.
  6. Annie Wiggeleer:
    29 juli 2019
    Leuk hij heeft ook zijn reis gemaakt en veilig aangekomen mooi