Loodzware fiets dag.

23 juli 2019

Dagafstand: 85.47 km

Totale afstand: 3064 km

Camping in Sarria.

08 uur en weg was ik voor een hopelijk minder zware dag als gisteren.

Het begon mooi in de vallei af en toe een beetje bergop, het ging vlotjes.

P7230879Heel toepasselijk verkeersbord, alleen heeft er iemand een stikker van een hond bijgeplakt.

Na Las Herrerias begon het een beetje steiler te worden 1 km aan 8 a 9 %.

MAAR de weg was niet duidelijk aangeduid, de Camino zowel voor wandelaars als voor fietsers perfect aangeduid maar wegwijzers naar dorpen deze waren niet te vinden.

Dus ik volg nu de fietsweg van de Camino, en ik heb het geweten, 5 km aan meer dan 10%.

Het eindpunt was het zelfde, de top van Cebreiro en daar moest ik ook komen via mijn fietsgids.

P7230880Tijdens de zware beklimming, lijk vlak maar ik moet alle moeite doen om op deze steile weg opnieuw te starten.

P7230881Van daar beneden kom ik, en ik ben nog niet boven.

P7230883Op de top wacht deze schoonheid geduldig, maar ja op wie?

P7230885Op 1300 meter ben ik gekomen , ik ben vertrokken op 500 meter hoogte.

Dan een mooie afdaling, met een klimmetje naar...

P7230886

Dan een mooie afdaling, met een klimmetje naar...

P7230890

Dan een mooie afdaling naar Triacastela op 665 m hoogte , zomaar een afdaling van 12 kilometer, dat was genieten.

P7230888Op de Alto do San Roque staat dit mooi standbeeld van een pelgrim.

P7230894In Samos dit groot complex met auberge, kerk en zelfs een tankstation

P7230893

Een beetje verder, dit toch niet onaardig beeld van een pelgrim. Het zijn regelmatig mooie beelden van wandelaars maar waar blijft het beeld van de fietser.

P7230896

In Sarria gestopt de volgende camping was nog te ver rijden.

Vandaag was het toch wel één van de zwaarste fietsdagen, vooral door de hele steile stukken.

En morgen is het een auberge zoeken om te overnachten of doorfietsen naar de volgende camping in Santiago. Maar dat is een heel eind.