De eerste volledige dag in Frankrijk op mijn terugweg.

30 augustus 2019 - Montesquiou, Frankrijk

30 augustus 2019

Dagafstand: 81.89 km

Totale afstand: 6124 km

Camping in Montesquiou heel weinig volk op de camping maar hele lieve uitbaters. Heel rustig gelegen en veel schaduw.

Deze ochtend vertrokken omstreeks 09.40 uur. Het is een heel golvend parkoers , heel wat steile hellingen.

De hellingen zijn niet super lang maar te steil om vlot naar boven te rijden. Voorbeeld twee klimmetjes na elkaar van 750 meter aan 8% dat is op het kleinste verzet naar boven. Om jullie een idee te geven zo een helling van 8% ga ik naar boven aan een snelheid van 7 a 8 kilometer per uur.

Eentje van 10% is 5 a 6 kilometer per uur en morgen heb ik een helling van 12% dat is tegen 4 kilometer per uur.

P8302777Een mooi groene omgeving, het kan zo ergens in het Pajottenland zijn.

P8302778Zelfde plaats achterom gekeken.

P8302779Ergens boven op een helling.

P8302780De kerk van Mamy , maar het was vooral voor de bestelwagen die er voor staat.

P8302781Peugeot hij staat wel zodanig geparkeerd dat hij niet kan weg bollen, ik denk dat de handrem het niet al te best doet.

P8302782Op een rondpunt bij het binnen rijden van Maubourguet, een iets groter dorp met alle voorzieningen.Waar zouden ze hun inspiratie gevonden hebben, in de strips van Kuifje of is er iemand naar de Paaseilanden geweest. Lijkt wel een beetje op een Moai.

P8302783De kerk van Maubourguet .

P8302785Hier een mooi klein portaaltje in de kerk.

P8302789Bij het buiten rijden van het dorp zag ik een Belgische vlag uithangen. Ik dacht , zoveel eer voor mij.

P8302787 Mooi balkon met het wapenschild en vlag.

P8302786De uitleg van de vereniging is een beetje te veel om hier neer te schrijven, en ik heb nog niet gevonden waarom het juist hier is gevestigd.

P8302792Bijna boven , waarom kunnen ze de weg niet langs die heuvels aan leggen.

P8302793Een mooi watertoren, die zag ik al van ver staan, alleen een verrassing wat er op geschilderd was. Leuk.

P8302794Dat al een beetje beter dan een grijze toren.

P8302795Mijn eerste Frans kasteeltje, een beetje vervallen.

P8302799Eglise St Christophe uit de elfde eeuw, mooi verzorgd maar binnen geraken dat was niet voor vandaag.

P8302797Mooie bloembakken aan de kerk.

P8302801Klein kerkje met toren in  Pouylebon, daar achter nog een here boerderij alias kasteel . Dan heb je het volledige dorp bijna gezien.

P8302806Een paar mooie straatjes in Montesquiou.

P8302811Het zelfde dorpje met achter mij nog een mooi stadspoort maar alles stond in de steigers. Dat was geen mooi zicht.

Morgen begin ik met de helling die ik vandaag al eens heb gedaan om te gaan winkelen. 1200 meter aan 8%.

Ik zal mijn benen maar extra insmeren.

Nog de allerbeste groeten.