Even het zuiden verloren!!

31 juli 2019 - Gafanha da Boa Hora, Portugal

31 juli 2019

Dagafstand: 118.25 km

Totale afstand: 3857 km

Camping in Praia da Vagueira mooie in bos gelegen camping.

Deze ochtend, laat opgestaan, ik was van plan om een rustige dag van te maken.

De helling naar boven ging vlotjes, natuurlijk even halt gehouden halfweg voor een koffie.

Dan de brug over van de Douro en dan begonnen de hellingen en steile afdalingen, vallei in en uit.

En de wegwijzers alles behalve te vinden, en als er al stonden was de stad of dorp op zo een grote afstand dat ik het niet direct op de kaart vond.

Of de benaming was gewoon niet te vinden, ook google maps bracht niet altijd raad.

Op zeker moment zat ik bijna in Porto wat zeker niet de bedoeling was. IK MOEST NAAR HET ZUIDEN. Een maal in de goede richting was de weg tamelijk vlak en een stevige wind in de rug dan ging het met vliegende vaart vooruit, 35 kilometer per uur was geen uitzondering.

P7311145Ergens in de omgeving van Sandim dit mooi standbeeld van een steenkapper.

Door een beetje verkeerd te rijden ziet men soms dingen die men anders niet zouden zien , mooi meegenomen, ha ha.

P7311147Picknick in de cirkel, jammer dat het niet echt onderhouden was, wel origineel.

P7311148Overzijde van de weg nog een paar halve cirkels.

P7311149Ergens in de omgeving van Cocegaca voor een ziekenhuis.

P7311150Ja welke prestaties ?

P7311151De stijl van de kerken is aan het veranderen, deze is mooi wit geverfd, maar ook heel wat met tegels bezet, wat wel typisch is voor deze streek.

P7311154Een vuile slecht onderhouden tunnel die ik door moest, maar eenmaal uit de tunnel waren de wanden mooi bezet met mozaïek. (Bij het binnen rijden van Aveiro).

P7311155 (2)Via kleine straatjes kwam ik op dit pleintje met een standbeeld voor de brandweer.

P7311156In Aveiro zijn er heel wat kanalen waar deze mooie boten op rondvaren.

P7311157De boeg is mooi versierd.

P7311158Nog ééntje.

Omstreeks 19.00 uur was ik op de camping snel alles opzetten het dagelijkse belletje doen, douchen, de was , eten maken ( de afwas is voor morgenvroeg) een koffie gaan drinken in de cafetaria en ondertussen de blog een beetje bijwerken en dan ......slapen

1. Kris Verstraeten:
    1 augustus 2019
    Dag Rudy
    Hoe meer je naar het zuiden fietst, hoe uitgebreider de verslagen. Fijn!
    Ik ben benieuwd wat je eindbestemming is. Lissabon?
    Groetjes,
    Kris.