Door het minder mooie gedeelte van Portugal.

30 juli 2019 - Medas, Portugal

30 juli 2019

Dagafstand: 104.91 km

Totale afstand: 3739 km

Camping in Medas ongeveer 20 kilometer ten zuid oosten van Porto

Lang uitgeslapen tot 08.00 uur en gisteren nog mijn uurwerk een uurtje teruggedraaid.

Portugal zit een uur achter op België.

Eerst het centrum van Braga bezocht,

P7301108

P7301109Het standbeeld en een steen ter ere van het bezoek van de Paus.

P7301114De winkelstraat van Braga,, het was nog vroeg en al het volk was op een markt die een eindje verder was.

Al de bloemen moesten nog open gaan, het waren nog jonge plantjes.

P7301117Een veel mooier stadje dan Braga is Guimarães heel wat fonteinen, mooie verkeersvrije straatjes en pleinen.

P7301118Niet helemaal verkeersvrij dit plein maar wel mooi.

P7301122Een van de pleintjes.

P7301123Op het pleintje hierboven stond dit standbeeld boven op een dak, het valt direct op als je op het plein komt.

P7301128Nog maar een fontein, maar de bloemenzee erachter is de moeite.

P7301130een twintig meter voorbij de fontein en hier staan de bloemen wel allemaal op hun mooist.

P7301134Ja maria beelden komen meer en meer in beeld, maar hier zie je ook duidelijk hoe volgebouwd het noorden van Portugal is, zo is het bijna de ganse dag geweest.

P7301142Uitzondering mijn laatste 15 kilometers langs de Douro de rivier die ook door de stad Porto stroomt.

Een eindje verder is de camping waar ik nu een nachtje doorbreng, groot nadeel morgenvroeg, ik moet helemaal de helling terug naar boven en dat op mijn nuchtere benen. Ik zal direct opgewarmd zijn voor de rest van de dag.

1. Hilde Vanderhaegen:
    2 augustus 2019
    Leuk om te lezen Rudy
  2. Petra en Johan:
    7 augustus 2019
    Op 30 juli waren wij ook in Guimarães. Om 12u het kasteel bezocht. Stel je voor dat we elkaar nog eens tegenkwamen. Daarna reden we door naar Porto.