Naar Fatima

02 Augustus 2019

Dagafstand: 109.98 km

Totale afstand: 4073 km

Camping in Aloanena.

Om half negen vertrokken, aan de ingang was het een grappig zicht, de bakker was aangekomen en er stond een rij van wel 15 man aan te schuiven voor brood te kopen. Allemaal netjes in een rij.

Gisteren avond had ik de kerkklokken al horen luiden en dat was wel een speciaal geluid, wel mooi, ik dacht direct aan de ijsman.

P8021202Als je goed kijkt zie verschillende grote luidsprekers bovenaan de toren, de klok is maar als versiering !

P8021204Een beetje verder in Pombal deze burcht, of wat er van overblijft.

P8021205Mooi plein in Pombal.

P8021206Staat aan de linkerzijde van het witte gebouw hierboven.

P8021207Standbeeld op het gemeenteplein van Ourém , ik dacht even dat ik in het Oostblok terechtgekomen was.

Een standbeeld ter ere van het volk, waar staat dat in Lier?

P8021208Het castelo de Ourém zal ik een ganse tijd in het zicht hebben.

P8021210Van even verder gezien.

P8021212Boven op de top van een lange beklimming het bord van Fatima.

P8021216Op de top nog een paar ruïnes van windmolens.

P8021217De kerk van Fatima, zoals er zoveel kerken zijn in de omgeving.

P8021218Een paar beelden op het plein.

P8021221Een Maria beeld mag natuurlijk niet ontbreken.

P8021222De kerk oogt sober, ook de typische tegels tegen de muur.

P8021223Een beetje ingezoemd.

Oh ja voor ik het vergeet, je kan ook een rondrit maken met een treintje langs de plaatsen waar de herderskinderen hebben geleefd en hun jeugd hebben doorgebracht.

Ik zal wel nog even terug moeten naar Fatima want het echte centrum heb ik overgeslagen met zijn basiliek die ze beginnen bouwen zijn in 1944.

Ik zal te vermoeid geweest zijn en te veel aandacht hebben besteed aan het zoeken naar een overnachtingsplaats dat ik te snel de weg richting camping ben ingeslagen in plaats van naar de basiliek.

De camping van deze avond was in een natuurpark, overal stonden slagbomen en parkwachters, normaal gezien moest ik mij op voorhand aan melden om naar de camping te mogen.

Ik zal er braaf en te vermoeid uitgezien hebben, zodat ze mij maar hebben laten doorfietsen.

1. Kris Verstraeten:
    4 augustus 2019
    Dag Rudy
    Ik vind jouw reis met de bijbehorende blog echt interessant. Bedankt dat je ons laat delen in jouw reis.
    Eergisteren - vrijdag - zijn we met 4 buurvrouwen van de straat gaan eten. Uiteraard kwam jouw fietsreis ter sprake en heb ik de anderen aangemoedigd jou ook mee te volgen. Nog een fijne avond. En... als ik het goed voorheb, zie je Hilde weldra.
    Groetjes, Kris.