Minder zwaar fietsen als gisteren.

3 augustus 2019 - Vila Franca de Xira, Portugal

03 augustus 2019

Dagafstand: 101.68 km

Totale afstand; 4175 km

Camping deze avond in Villa Franca.

Rustig aan deze ochtend, alhoewel een beetje meer lawaai gemaakt dan anders, de buren waren pas om 22.30 uur aangekomen, en dan met veel lawaai hun tent opgezet, dus mocht ik iets na 07 uur OOK een beetje lawaai maken.

P8031229Brandweer wordt hier als een heel belangrijk beroep aanzien, regel matig zijn er standbeelden ter ere van hen.

P8031231De meest bossen verdwijn hier langzaam maar zeker om plaats te maken voor boomgaarden.

Soms zijn hele heuvels kaal gemaakt voor het aan planten van nieuwe fruitbomen.

Er zijn een paar hele grote bedrijven hier in de streek. Alles wordt in gereedheid gemaakt voor de fruitoogst.

De grote bakken voor het vervoeren van het fruit worden overal in de plantages geplaatst.

Het zijn verschillende soorten appels en peren.

P8031234Klaar om geplukt te worden.

P8031232Een standbeeld op een rondpunt kan natuurlijk niet ontbreken.

P8031235Naar een klein bedrijfje.

P8031236Met deze een uitnodiging voor Oscar en Rosita (op eigen kosten natuurlijk) Ziet er mij een deftig bedrijf uit! Misschien de wijn die nog ontbreekt in de verkoop catalogus van CREDO wijnen.

P8031238Ik denk dat ik dringend even moet rusten, gisteren passeer ik zomaar het heiligdom in Fatima en nu denk ik dat ik in het land van Don Quichot ben terecht gekomen, dat is toch in Spanje, Wel schattig die kleine windmolens.

P8031243Op deze heuvelkam staan er verschillende van deze windmolens.

Dan naar de camping in Alenquel, eindelijk eens vroeg op een camping, dikke pech, poort gesloten met een briefje" ik ben naar het zwembad + telefoonnummer" . Dat is heel verdacht, er was daar geen kat, je zag door de poort een paar carevans staan dat was het, ook was de indruk dat het serieus vervallen was, en dat in het hoogseizoen.

Dus een andere camping zoeken en gelukkig was er 12 kilometer verderop nog een camping, maar toch weeral 30 minuten verspeeld.

P8031245Zicht van uit mijn tent, zicht op het zwembad, die vandaag gesloten is, daarachter zie je de vlakte van de Rio Tejo.

Wat je niet zie is de autoweg die juist achter het zwembad loopt met daar achter een spoorlijn en nog een grote weg.

Plus mijn tent stond niet honderd % vlak en toch goed geslapen.

P8031246Een beetje ingezoemd met de Rio Tejo.

P8031250Mijn tentje met was , voor 07.56 euro per nacht met elektriciteit en warm water en wc papier en zeep voor de handen te wassen en warme lucht blazers,  en gezoem van de autoweg op veel campings betaal je het dubbele voor bijna niets van dit alles.

Morgen naar Lisabon, hopelijk rij ik er niet voorbij!!!!!!