Hola Spanje.

15 augustus 2019 - Mérida, Spanje

15 augustus 2019

Dagafstand: 100.74 km

Totale afstand: 4629 km

Camping vandaag in Merida 08 euro en veel plaats niet slecht!

Na een bewogen nacht omstreeks 08.45 uur vertrokken.

Gisteren avond begon rustig tot een paar jongeren in het park naast de camping lawaai begonnen te maken.

Eerst een paar maar na een half uur waren het een paar tientallen. En plots ik weet niet om welk uur waren ze plots allemaal weg.

Volgens de uitbater zal de politie langs geweest zijn.

Oef rust, dat denk je, een tent verder begon de buurman heel luid te snurken.

Dus veel heb ik niet geslapen.

De weg uit Elvas was vrij simpel, je gaat van rondpunt naar rondpunt en als je gids zegt het rondpunt aan de Lidl ( geen schrijffout) naar rechts dan ben je de stad uit.

P8151988 (2)Een brandweerman op een rondpunt dat mag niet ontbreken.

En eenmaal de stad uit nog het fort Saint Luzia gepasseerd, dat ik gisteren van boven uit de stad had gezien.

P8151990

En nu ging het in vliegende vaart naar de spaanse grens, eerst goed bergaf en daarna helemaal vlak.

P8151992Onderweg zie je steeds meer nieuwe plantages met olijfbomen.

Om negen uur was ik in Spanje Olé.

De eerste stad in Spanje was Badajoz een mooie stad , een mix van oud en nieuw.

P8151993Een mooi standbeeld op een rotonde bij het binnen rijden van Badajoz.

P8151995Een mooi promenade langs de rivier, mooi verzorgd en heel ruim.

P8151997één van de oude bruggen, enkel voor voetgangers en fietsers.

P8152002Bij het buiten rijden van Badajoz deze mooi poort op een rotonde, in Lier staat er een kleinere versie.

P8152003En nu zal dit smal kanaal mij de volgende 60 km gezelschap houden, een groot voordeel het is vlak.

P8152005De tomaten type Roma worden nu geoogst, met ganse vrachtwagens gaan ze richting fabriek.

Stiekem toch drie tomaten mee genomen, lekker, trouwens de drie tomaten zijn als beloning voor de reclame die ik maak.

P8152008Een zicht vanop de stuwdam, het eindpunt van mijn trouwe reisgenoot het smal kanaal.

P8152012Hier een deel van de stuwdam.

P8152014Bij het binnen rijden van Merida dit standbeeld, christelijk of romeins?

P8152015In Merida zijn er verschillende Romeinse bouwwerken te vinden.

P8152019Ook deze brug is Romeins, zonder water, is eens wat anders hé.

P8152022Merida ligt ook op de camino die vanuit het zuiden naar Santiago gaat. Wat een toeval dat ik dit bord tegen kom.

De camping is een gemoedelijke onderneming, ik kwam hier aan iets na 16.00 uur , de oma zat aan het onthaal, enkel spaans sprak zij maar op de deur hing uit dat ik van af 18.00 uur mij kon in schrijven.

Maar ik kon mij al installeren, kies maar een plaats uit.

Om 18.00 uur naar het onthaal, oma zat er nog altijd , kom maar binnen een uurtje of twee terug.

Ik heb uiteindelijk kunnen betalen hoor, maar alles op zijn gemak .

Morgen volgt een pittige rit, tot morgen

1. Kris Verstraeten:
    15 augustus 2019
    Opnieuw bedankt, Rudy, voor dat uitgebreide verslag. En nogmaals: Wat gaan we die verslagen missen als je eenmaal terug in Lier bent!
    Hier was het wat het weer betreft triestig. Morgen - vrijdag - zou het eens een volledig droge dag worden.
    Ik hoop dat je deze nacht goed kan doorslapen. Enfin, geen lawaaierige jongeren of een buurman die je wakker houdt.
    Groetjes en tot een volgende keer.
    Kris.
  2. Gerd Cavents:
    16 augustus 2019
    Dag Rudy, eindelijk komt het ervan om je reisblog te lezen! Ik ga seffens opzoeken waar Merida precies ligt en ik ga de rest van je blog zoeken om ze te lezen. Bijna 5000 km, dat is de moeite zeg! Marc en ik zijn einde mei-begin juni 7 dagen in Cadiz en omgeving geweest. Dat is in Andalusië. We hebben daar super lekker gegeten en gedronken voor weinig geld. Weet je dat Hanne Decaluwe de 100 km van Bornem gestapt heeft? Goed van haar hee! Ik wens je een mooie vrijdag en weekend en tot gauw!
  3. Hilde Vanderhaegen:
    22 augustus 2019
    Haha. Grappig, jij met reclame over de Roma's en dat je er stiekem 3 ontfutseld hebt.