Het Kerkje

25 juni 2019 - Liancourt, Frankrijk

Dagafstand 115.1 km

Totale afstand: 436 km

Vertrokken om 09.00 uur en opnieuw door de velden.

Plots duikt er in de verte een kerkje op met twee torens, na verschillende kilometers te hebben gefietst sta ik aan de voet van de twee torens.

Het blijkt geen kerkje maar de kathedraal van Noyon te zijn.

P6250074

P6250078

In de kathedraal kwam ik wel een beroemd iemand tegen Jeanne d'Arc, een groot "symbool" in Frankrijk.

P6250081

Een binnenplein van de kathedraal.

Een eindje verder was het tijd om iets te drinken, de abdij in de omgeving van Carlepond was een goede plaats ,maar helaas gesloten van 12 tot 14 uur.

P6250082

Even een "selfie" maken met het fototoestel, nog eens een veld vol met papavers.

P6250088

Mijn slaapplekje voor de nacht was een kleine zoektocht, Liancourt zag er mooi uit in de beschrijving en ook op het kaartje , midden in het bos

dat kon niet slecht zijn.

Even nagevraagd waar de camping lag, heel simpel boven op de berg. En het was een beklimming een viertal kilometer steil naar boven.

Maar ik werd heel vriendelijk ontvangen door de uitbater, direct een flesje bier aangeboden (alcohol vrij) en een bic met drie kleuren om alles mooi te kunnen neer schrijven.

De toegewezen plaats was wat anders, tussen verwaarloosde en slecht onderhouden caravans, huisjes enz.

De bewoners waren navenant, volkse buitenlanders (gastarbeiders) met verschillende nationaliteiten.

En als één van de kleine kindjes permanent zit te wenen en de mama er steeds zit op te roepen, de sfeer was direct gezet.

Tot middernacht kamen de werkmannen de camping binnen rijden en om 05.00uur vertrokken de eerste.

P6250095

Matig geslapen......totmorgen