De St. Jacobs fietsroute verlaten

26 Jun 2019

Dagafstand 118.35 Km

Totale afstand: 554 km

Om 9 uur ging het in vliegende vaart naar beneden.

Vandaag verschillende pittige hellingen onder de wielen zien passeren.

In Hénonville boterhammen gegeten in het park van het plaatselijk kasteel.

Hier verlaat ik ook de route en ga recht naar het westen, gelukkig met een stevige rugwind.

Opnieuw een dag met eindeloze velden, en GEEN winkels of cafeetjes.

Mijn water was helemaal op, en bij navraag bij een technieker die toevallig langs de weg stond of er iets in de omgeving was om

drinken te kopen was het antwoord negatief. Maar achterin zijn auto had hij nog een fles water liggen die ik kon ik mee nemen.

Gelukkig bestaan er nog behulpzame mensen of ik was helemaal uitgedroogd.

Het chateau Gaillard kwam in zicht dus mijn camping ook , want die had de zelfde naam.

om 18.00 uur aangekomen, het onthaal was gesloten maar de cafetaria was open,

Navraag gedaan voor een plaats, dat was geen probleem allen betalen dat kon ik niet, als de beheerder er niet was kon niemand van het personeel geld ontvangen.

En wanneer was die aanwezig, dat wisten ze niet juist te vertellen, maar als er om 09.00 uur nog altijd niemand was of als ik vroeger vertrok dan moest ik niet betalen. Ik mocht het geld zelfs niet in de brievenbus steken.

Rustig geslapen, ik was de enige met een tent op de enorme grasvlakte.