De laatste 10 kilometrs

27 juli 2019 - Redondela, Spanje

27 juli 2019

Dagafstand: 104.01 km

Totale afstand: 3413 km

Het regent vanaf 4 uur deze ochtend. Alles snel, maar nat ingepakt en dan in de gietende regen naar "Cabo Fisterra". Ter plaatse snel wat foto's genomen in regen en niets van zicht en maar vertrokken. In Fisterra zelfs moeten schuilen omdat het zo hard regende dat het even niet te doen was, de straten leken wel beken. Maar het straffe van alles nog geen 20 kilometer verder en de zon scheen al. Dus dikke pech gehad.

Dit kort verslag is met de gsm gemaakt, het vervolg is voor wanneer ik eens internet ga hebben, misschien In Portugal wie weet. Op de laatste campings is het helemaal niet goed geweest.

En nu het verslag.

P7271005Het eindpunt van mijn camino, de koperen schoen op de rots van "Cabo Fisterra" normaal een prachtig zicht over het water en de laatste rotsen.

P7271006TE TRAAG,  OPNIEUW.

P7271007Een foto met de zelfontspanner als bewijs dat ik er was. Ik dacht dat het een groot monument was de schoen, maar het is er één van maat 43 denk ik.

P7271010Er staat ook een mast, de plaats waar heel wat mensen iets achterlaten.

P7271012Foto's, stikkers, schelpen.....net zoals bij Cruz Ferro laten heel wat mensen iets achter, om iets af te sluiten, om iets nieuw te beginnen, om te verwerken,.......

P7271015Mijn fiets staat ongeduldig te wachten, het is geen weer om lang te blijven, jammer.

P7271018De kilometerpaal 0.000

P7271022 (2)Nog een mooi standbeeld van een pelgrim in regen en mist.

P7271024Het blijft even heel slecht, in Fisterra zelfs moeten schuilen zo hard was het aan het gieten, het was alsof al het stof van de voorbije weken moest weggespoeld worden.

P7271025Het is stilaan droog geworden, ik ben de kust aan het volgen maar dat valt soms een beetje tegen. Het is soms steil naar boven en het is een vrij drukke weg.

P7271027Het is half één en het is zonnig op de "Cabo Fisterra" , toch maar doorfietsen, dat is nu eenmaal de natuur en ik heb pech gehad.

De camping in Noia heeft het een beetje goed gemaakt. Een goede camping met alle faciliteiten behalve het internet.

En nu lekker slapen.

De groetjes

1. Kris Verstraeten:
    28 juli 2019
    Dag Rudy
    Jij komt op jouw eindbestemming aan op dezelfde dag als de renners van de tour. (Ik ga seffens op TV naar de aankomst in Parijs kijken.) Hier in Lier heeft het al 2 dagen aanhoudend geregend. Gisteren waren we er allemaal - na de hitte-dagen - blij mee. Maar regen wordt men gauw beu, he? Als dit jouw laatste kilometers zijn, hoe rijd je dan naar Lissabon? Fijne groetjes, Kris.
  2. Petra en Johan:
    7 augustus 2019
    Wij kwamen aan op cabo Fisterra op 26 juli, overnachtten op de kaap, maakten de 27ste nog een wandelingetje tot aan Pelgrims'Boot en vroegen ons af of jij er al zou zijn. We vertrokken rond 11u richting Carnota. We dachten elke dag aan jou. 😃