En nu naar Portugal.

28 juli 2019 - Redondela, Spanje

28 juli 2019

Dagafstand: 95 km

Totale afstand: 3508 km

P7281030Met mooi weer de tent kunnen inpakken, ze was nog niet helemaal droog maar Portugal wenkt.

P7281031Nog een laatste blik vanuit de camping naar "Cabo Fisterra"  wat ziet het er zonnig uit!!

Vanaf Noia volg ik de weg in tegenovergestelde richting die ik twee dage daarvoor heb afgelegd.

P7281036Hier een monument voor de wielrenners van Extramundi.

P7281037Heel mooi beeld van een wielrenner, maar waar blijft een standbeeld voor een pelgrim op de fiets.

In het stadje Padrõn waar ik twee dagen geleden ook een koffie heb gedronken, opnieuw halt gehouden.

Vandaag heb ik meer tijd om even rond te kijken. De kerk ziet er niet echt bijzonders uit langs buiten, binnen is het wat anders.

P7281040Nog niet veel gezien, de beelden worden aangekleed in prachtige gewaden.

P7281046Onder het altaar ligt de steen waar de boot van Sint Jacobs in vast liep. Vele pelgrims komen speciaal naar Padrõn om een bezoek te brengen aan deze kerk.

P7281050Overal in de kerk zie je kaarsen branden, door de stilte in de kerk is het een speciale serene sfeer.

P7281051Hier nogmaals het Kristusbeeld.

P7281056Eenmaal buiten het stadje deze mooie blauwe winde.

P7281057De stad Pontevedra is meer dan de moeite voor een kleine stop. Hier de steunenmuren van de kerk hieronder.

P7281058D eerste kerk die ik tegenkwam bij het binnen rijden van de stad, de San Bartolomé .

P7281061Prachtige straten en pleinen. Mooi winkelstraten maar het was zondag, dus lekker rustig

P7281062

P7281064De pelgrimskerk eveneens op een mooi plein.

Zondag 28 Juli ik heb een paar pleintjes gezien met heel wat volk en live muziek.

P7281065In Estella was ik ook al een stier tegen gekomen maar deze is wel mooier, in Redondela wacht de camping.

Komaan nog even doorfietsen.

De camping helemaal beneden kort bij de rivier. Bij de ingang de receptie, op de trap zaten een paar oude mannen bij elkaar .

De toon was direct gezet. Gelukkig dat de kleindochter een beetje meehielp. Ik vroeg of er internet was . Dat wisten ze niet.

Aan iemand gevraagd, ja ze hadden een code voor de tv maar internet dat moest geprobeerd worden.

Ik geef direct toe ze waren van goede wil, en vriendelijk, maar met de nieuwe technologie waren ze toch niet mee.

Dus geen internet, maar ik had een goed plaats voor mijn tent en dat was ook al iets .

Groetjes en tot morgen in Portugal.