De mooie dorpjes en stadjes volgen elkaar in sneltrein op.

3 september 2019 - Condat-sur-Ganaveix, Frankrijk

03 september 2019

Dagafstand: 89.95 km

Totale afstand: 6518 Km

De camping in Condat- sur- Ganaveux  was een soort natuur camping midden in het bos.

Heel rustig, zo rustig dat er geen stroom was, geen stroom geen internet, geen warm water BRRRR om te douchen.

Het was een algemene stroompanne die hersteld was iets voor 22 uur. Dan lag ik reeds in mijn slaapzak.

P9033028S'morgens goed op tijd vertrokken langs een brede vallei. In de verte waren wel een paar hellingen te zien.

P9033029Een paar kilometer verder het eerste stadje dat ik door moet. Boven op de heuveltop.

P9033033Hier is het stadje Turenne al een beetje dichter bij.

P9033049Hier het centrale plein waar ik links af moet draaien. Maar de burcht lonkt daar boven, wat ga ik doen ,naar boven of de weg vervolgen.  Kom naar boven misschien is er iets speciaal te zien.

P9033036Prachtige steile straatjes.

P9033046Ja ze weten wel waarom ze dat bordje daar hangen, er volgen nog heel wat trappen.

P9033037Bijna boven, maar hoger geraak ik niet zonder te betalen, vijf euro voor het kasteel domein binnen te mogen. Dan maar terug naar de fiets, het was wel een mooi pittige wandeling. Zeker als je sommige koppels die ook naar boven gaan tegen elkaar aan het zagen zijn, is het nog ver , is er geen kortere weg naar beneden, ik ga niet meer verder.

Eenmaal bij de fiets was het de eerste kilometers naar beneden zoeven, zaaaaalig.

P9033050Dan was het de beurt aan een beklimming van zo een vijf kilometer aan 5% ,dat is vlot te doen.

Het was een weg in een bos zalig om door te fietsen.

P9033053Hier was ik boven de vallei.

P9033056En hier liggen ze, de runderen die mij de komende dagen gaan gezelschap houden, het ras uit de Limousin.

Alleen de linkse die moet nog een beetje zonnen want ze ziet er nog bleekjes uit.

P9033062Het dorpje Lagraulière met het ene gebouw dat een beetje opvalt de kerk.

P9033063En het is dan nog enkel het kerkportaal dat de moeite is, de rest was op slot .

P9033064Nog een detail, je moet echt niet naar het dorpje hoor, geen winkel , niets om iets te gaan drinken en ik heb daar geen mens gezien.

P9033068Het dorpje Espartignac is dan een dorpje die mooi verzorgd is. Dit kunstwerk bij het binnen rijden van het dorp.

P9033070Bij het buiten rijden van het dorp op een oude spoorbedding staat dan weer dit standbeeld.P9033075En ik mocht een paar kilometers de oude spoorbedding volgen, Rustig , mooi en af en toe wandelaars en fietsers.

P9033077Spoorbedding, natuurlijk een tunnel, wat zal er aan de andere kant te zien zijn.

P9033079Eveneens mooie natuur.

P9033081In het stadje Uzerche eindigde de spoorbedding, het stadje heeft een paar mooi straatjes, zeker in de omgeving van de kerk.

P9033085Dit standbeeld is ook het begin van een waterloopje dat via verschillende trappen naar beneden loopt. Sorry geen foto.

P9033089De deur naar de crypte stond open dus snel naar binnen, nu ja veel was er niet te zien, een paar steunpilaren en een hoopje stenen. Maar het zou een hele oude crypte zijn.

P9033090Bewijzen tegen de muur in plaats van op tafel.

Na het bezoek van Uzerche  en ondanks dat er een camping was toch nog een paar kilometers verder gereden.

Met het gekende gevolg geen stroom. Een familie met twee kleine kinderen en ik zelf dat waren de bezoekers van de camping, nog een weekje en ze sloten het seizoen af.

De beste groetjes en de verslagen van 4 en 5 en 6 laat ik zo snel mogelijk volgen, ik hoop dat het internet geen spelbreker wordt.

Ik overnacht vandaag donderdag in La Châtre.

1. Kris Verstraeten:
    6 september 2019
    Dat standbeeld bij Espartignac vind ik mooi, Rudy. Spijtig dat je dat niet kon meebrengen. (Zou ik een plaats kunnen geven in mijn tuin.) Groetjes en hoogst waarschijnlijk tot morgen.
  2. Petra en Johan:
    6 september 2019
    Dag Rudy, wat leuk om telkenmale je verhalen te lezen. Je maakt er echt je werk van. Intussen is de zomervakantie voorbij en zijn wij weer van start gegaan met werken in en rond school :-) Wat leuk om al die mooie foto's te zien. Er kruipt heel wat tijd in je verslag wellicht. Wanneer denk je terug in Lier aan te komen ? Dat wordt vast een speciaal moment, na 3 maanden van huis weg. Nog veel moed en courage op je weg naar huis. Weet dat wij alles lezen en je verhaal volgen. Vele groetjes, Petra en Johan