Een mooie weg.

27 augustus 2019 - Ayerbe, Spanje

27 augustus 2019

Dagafstand: 109.43 km

Totale afstand: 5827 km

Camping in Ayerbe een beetje slordig uitzicht maar sanitair is in orde en ook de vriendelijkheid is een grote meer waarde.

Deze ochtend om 08.30 uur door het centrum van Zaragoza gereden. Het is nochtans een stad van 900.000 mensen en geen file gezien.

Wel heel wat mensen aan het sporten.

P8272594Toch nog een fontein gefotografeerd voor ik de stad uit reed.

Volgens de auteur van de fietsgids kan men ook de trein nemen om tot in Ayerbe te sporen. Er is toch niets te zien en het kan heel hard waaien.

P8272601Nu ja de treinen zien er in ieder geval mooi uit.

Nu ja het eerste stuk is langs een grote weg, maar ik ben er toch verschillende fietsers tegen gekomen.

En ik heb heel wat gezien, ik laat jullie mee kijken.

P8272595Aula Dei Cortuja is een kartuizerklooster, beslist eens gaan kijken op internet, heel mooi binnen.

Ik ben er voorbij gefietst maar het is van ver ook al een merkwaardig gebouw.

P8272600Een beetje verder langs de grote weg, deze erosie van de oevers.

Er vloog ook een roofvogel op en landde op de oever in het hoge gras.

P8272597zie je hem zitten?

P8272597 (2)Daar zit hij , met zijn geel oog.

P8272603Dit stuk was opvallend groen. Toevallig twee ander fietsers tegen gekomen die de weg in tegenovergestelde richting reden. Twee Nederlanders. Ik vergeet altijd om foto's te nemen. Zij vonden de weg ook heel aangenaam om te fietsen.

P8272604Plots gerommel in de verder, onweer, ga ik het droog houden?

Neen een beetje regen gehad, voldoende om mijn regenvest aan te doen maar te weinig om de straat helemaal nat te maken.

P8272608Een paar stuwmeren gepasseerd, Hier eentje waar ook aan recreatie mocht gedaan worden.

P8272612Het zelfde meer.

P8272614De natuur blijft mooi maar er is heel weinig bewoning.

P8272615De bergen komen een beetje dichterbij .

P8272617Ik sta nog altijd versteld hoe al die kanalen zijn uitgegraven, en wat voor een netwerk ze vormen.

P8272620Op sommige plaatsen is de erosie heel goed te zien.

P8272623Dit soort open stal voor vee kom je in sommige streken regel matig tegen. Vee op de weiden zie je in dit gedeelde van Spanje bijna niet.

P8272625Hier hebben de kindjes van het eerste leerjaar een beetje meer werk om de naam van hun dorp te leren schrijven.

In "Lier" is het iets gemakkelijker.

Morgen slaap ik normaal gezien de laatste maal in Spanje. Dus ik moet er van profiteren.

De beste groetjes

1. Kris Verstraeten:
    27 augustus 2019
    Nogmaals bedankt voor jouw verslag.... Jij hebt duidelijk dan toch meer regen gezien en gevoeld dan wij. Hier was het echt té warm vandaag. Bijna weg uit Spanje, maar dat wil ook zeggen dat de Pyreneeën in zicht zijn. Die moet je nog over, he? Groetjes. Kris.