De laatste nacht in Spanje.

28 augustus 2019 - Sallent de Gállego, Spanje

Dagafstand: 100.51 km

Totale afstand: 5928 Km

De camping vandaag is in Escarrilla halfweg de beklimming, alhoewel het zwaarste moet nog komen.

P8282626Iets na negen uur vertrokken, met prachtig weer en ik kan beginnen met een afdaling.

Tent en al het materiaal was nat van condens en dauw. Dus deze avond eerst alles drogen alvorens mij te installeren.

P8282629Na een paar kilometers sleutels gevonden, het is reeds de tweede maal deze reis. Ik heb ze maar opgehangen aan het verkeersbord.

P8282630Het landschap begint stilaan te veranderen, aan de horizon doemen de eerste bergen al op.

P8282636De Mallors de Riglos jammer dat ze in de schaduw liggen anders zijn ze mooi rood bruin.

P8282632Hier nog een paar flinke kleppers.

P8282638Een paar kilometers verder de Mallors de Riglos met de zon achter de toppen.

P8282649En hier zijn ze al goed wakker, een ganse groep gieren.

P8282658Hier geen kunstwerk van de mens maar door erosie gevormd, alle vruchtbare grond is eraf gespoeld.

P8282662Een hele nauwe kloof naar het andere dal.

Rond ritten met oldtimers zie overal, soms alleen met kevers of twee pk'tjes. Hier was het iets heel anders.

P8282668Hele oude tractoren, jong en oud achter het stuur, zelfs een paar vrouwen. En maar claxonneren ze hadden er duidelijk veel plezier.

P8282671 (2)Een ganse stoet. Gelukkig er stond één toeschouwer met fototoestel.

P8282673En de laatste had zelf zijn caravan bij.

P8282674Dit was ooit een mooi dorpje.

P8282678En ik duik een andere vallei in.

P8282683Daar zitten ze, ik dacht eerst dat het ontsnapte pauwen waren, zo groot zijn ze.

P8282685Nog snel de laatste stukjes opeten.

P8282686 (2)Duidelijk de vale gier met zijn grijze kop.

Er zaten er vijf op het graanveld, echt lopen deden ze niet het was meer huppelen.

En om op te vliegen was het eerst zich goed lanceren zoals sommige eenden op het water. Eenmaal in de lucht waren ze snel weg.

P8282708Van al dat zien eten, heb ik er zelf honger van gekregen.

P8282715En nu ben ik begonnen aan de beklimming naar de Col du Portalet.

Langs de weg staan blauwe borden met alle nodige informatie op.

Hoe ver nog naar de top. Welk percentage de volgende kilometer.

Dat de autobestuurders minstens 1.5 meter van de fietsers moeten blijven.

Hoe hoog men al geraakt is . Dat is wel tof om juist te weten wat er komen gaat.

P8282716De grote weg die ik aan het volgen ben, de auto's mogen hier niet snel rijden en ze houden ruim afstand.

P8282717Nog een mooi brugje.

P8282726Het stuwmeer "Embalse de Bubal " hier is nog heel wat te zien wat normaal onderwater verdwenen is.

P8282727Hier de brug van de oude weg die nooit meer gebruikt wordt.

Nu nog even genieten van de Spaanse lucht want morgen tegen de middag is het gedaan , dan daal ik af in het Franse gedeelte van deze col.

Tot morgen in Pau.

De groetjes.

1. Pieter-jan:
    28 augustus 2019
    Het gaat echt ongelooflijk snel vooruit seg, namens de gehele firma goetze nen hele dikke proficiat zne ze vragen regelmatig hoe ver je al zit en hoe het gaat, en als ik stukjes citeer en foto's laat zien zijn de reacties unaniem dat het een plezier om te volgen is hoor, echt leuk om te lezen papa tot (in vliegende vaart) heel snel blijkbaar :)
  2. Kris Verstraeten:
    28 augustus 2019
    Dat het een plezier is om je te volgen, Rudy, daar treed ik Pieter-Jan in bij. je komt al dichterbij. In Pau ben ikzelf ook geweest. Groetjes en tot morgen.
  3. Annie Wiggeleer:
    29 augustus 2019
    ik lees met plezier je verslagen en geniet van de foto's die je erbij zet chapeau . Hou het veilig .grts Annie en Albert