Opweg naar Tours

5 juli 2019 - Montbazon, Frankrijk

05 juli 2019

Dagafstand: 110.26 km

Totale afstand: 1292 km

Vol goede moed vertrokken om Tours proberen te bereiken.

P7050351De stadspoort van het stadje Vendôme.

Tegen de middag was ik in het stadje Château -Renault ik dacht iets te gaan drinken op een terras maar niets van dat, alles was gereserveerd voor het middag eten.

Op het terras aan de overkant van het plein kon ik misschien iets gaan drinken, ja dat was inderdaad zo, het meest ongezellige duistere terras dat ik ooit gezien heb.

En dat werd op een onvriendelijke manier gezegd.

Dus ben ik maar doorgereden, Renault dikke minpunten ( ik was door wegenwerken dan ook nog genoodzaakt een omweg te maken extra minpunten)

P7050354In Reugny heb ik het fietspad gevolgd dat over een oude spoorweg bedding liep, zalig om te fietsen.

P7050355Even voor Tours deze prachtige boten in een inham van de Loire.

Tours binnen gereden over een grote brug over de Loire, en dan was het aanschuiven, fille langs alle kanten.

P7050365Tot aan de kathedraal gesukkeld en snel naar binnen, die koelte binnen , zalig.P7050366Hele mooie kathedraal vooral de vele glasramen vooraan vielen direct op.P7050367Het orgel daar heb ik wel even naar moeten zoeken, dat stond niet achteraan zoal gewoonlijk maar in één van de zijbeuken.P7050368Het lijkt een schilderij maar dat is het niet, zie een detail hieronder.

P7050369

Eenmaal buiten de kathedraal zo snel mogelijk de stad uit en de camping in Montbazon opgezocht.

Ik heb Tours bereikt maar door het drukke autoverkeer weinig van de stad gezien.