Zonnebloemen

06 juli 2019

Dagafstand:124.62 km

Totale afstand: 1416 km

Camping in Saint-Benoît

In Montbazon vertrokken iets na 08.00 uur .

En het is weer fietsen langs eindeloze velden en kleine dorpjes.

Maar toch een kleine verandering ZONNEBLOEMEN. het eerste veld daar moet ik een foto van maken, een selfie met een fototoestel dat is niet eenvoudig.

P7060375Al zeg ik het zelf, niet slecht, een beetje schuin, iets meer glimlachen zou beter zijn, iets meer zonnebloemen.

Voor die foto heb ik wel duizenden honingbijen moeten trotseren.

P7060378In Saint Catherine - de - Fierebois staat ze fier op hare sokkel, Jeanne d'Arc.

Alleen de naam van het dorpje was al de moeite om te vernoemen, het was een hele mooi omgeving met bos en heel wat kastelen.

P7060379een kleintje in Ste Catherine -de Fierebois.

Maar dan verder door de velden, het was mij niet direct opgevallen maar vee heb ik de voorbije dagen niet gezien.

P7060381 (1)Dus deze uitzonderingen mogen op de foto.

P7060383 (1)strobalen genoeg!!!!!!

P7060384Bijna in Châtellerault aan de oever van de Vienne.

P7060389Met de beroemde brug op de achtergrond, voor de rest is Châtellerault een heel mooi en rustig stadje. Een echte aanrader en dicht bij Poitiers.

De foto is genomen door een passant, toevallig een student die in Doornik studeerde.

P7060394 (1)Nog een kleintje, Château de Vayres.

En zo ben ik de stad Poitiers binnen gereden, raar maar waar ik heb er geen foto's genomen. Het was al laat en het historische centrum lag boven in de stad en dat was een hele klim. Groot gedeelte verkeersvrij, smalle kronkelige winkelstraten en mooie pleinen. Veel toeristen en in het "Maison du tourisme" was het een beetje chaos maar ik heb mijn stempel gekregen, wel onderste boven maar hij staat in mijn stempelboekje.

Nu nog een klimmetje naar de camping en ik kan mij installeren en uitrusten.