Op weg naar Montmerrei.

30 juni 2019 - Rock of Oëtre, Frankrijk

30 juni 2019

Dagafstand: 129.92 km

Totale afstand 939 km

Iets na 08.00 uur nog snel een koffie gaan drinken in de cafetaria van de camping.

Een rustig begin van de dag, MAAR wat is dat? plots begint het te druppelen, echt regenen kan je het niet noemen maar Rosita haar 1% kans op regen die heb ik wel getroffen ( Rosita kun je de zes cijfers van de lotto doorgeven aub).

P6300206Ik kon het niet laten om deze prachtige maar voor mij onbekende plant te fotograferen.

P6300207Aan de onderzijde midden in de plant stonden grote "vruchten of is het begin van een bloem"( in Brucheville)

En dan ging het vlotjes vooruit via Carentan, St Lo en Tongny .

P6300208In het begin volgde ik de "weg van vrijheid"

P6300211De "weg van vrijheid" is een weg die de opmars van Amerikaanse troepen in 1944 symboliseert voor de bevrijding van Europa.

P6300212Op de kaarsrechte wegen was het heel rustig fietsen, weinig verkeer en de auto's maakte ruim plaats om te passeren.

Bijna evenwijdig liep er een autostrade vandaar dat er weinig verkeer was.

P6300213Zelfs op die rechte wegen zag je soms prachtige plaatsen, hier in Torigent Sur Vire een mooie visvijver.

P6300220In St-Charles-de-Pery een klein Brits kerkhof bezocht, mooi opvallend kruis.

P6300217Hier één van de vele grafstenen  die voorzien waren van een  mooie tekst, opnieuw was alles tot in de puntjes verzorgd.

De laatste kilometers waren tamelijk zwaar. In Comdé-s-Naireau was een camping municipal maar er was geen wifi en ik stond daar helemaal alleen op het grasplein. Dat vond ik toch niet veilig genoeg.

Dan maar doorgereden, en natuurlijk de weg was slecht aangegeven en een beetje uit de richting geraakt, maar na een paar extra kilometers en een paar hele zware hellingen ben ik op een camping in Rôche d'Oetre  terecht gekomen. Kleine maar rustige camping de grootvader van de eigenaar had op het camping terrein heel wat mooi beeldjes gezet.

P6300221P6300223P6300226

Wifi was een probleem, niets dus.

Een hele rustige nacht gehad, of was het van vermoeidheid ????

1. Kris Verstraeten:
    5 juli 2019
    Mooie foto's, Rudy. Succes nog de volgende dagen. Hopelijk heb je goed fietsweer.
  2. Julienne wiggeleer:
    6 juli 2019
    MOOIE FOTO'S JE BENT AL VER GERAAKT GOED ZO DOE ZO VERDER
  3. Yoshi:
    13 juli 2019
    die koffietjes zijn ook heel belangrijk Rudy.
  4. Rina van Riel:
    19 juli 2019
    Dag Rudy,
    We zijn vandaag begonnen om je reisverhalen te lezen: heel fijn om je mee te kunnen volgen!. Op het eerste zicht dacht ik dat die plant wel eens 'groot hoefblad' zou kunnen zijn, maar ben niet zeker