Spanje verlaten

Dagafstand :126.24 km

Totale afstand:3634 km

Op de camping van Braga.

Opnieuw geen internet.

Deze ochtend opnieuw vertrokken met een beetje regen.

De laatste kilometers in Spanje waren zeker niet de leukste. Drukke weg, opnieuw slecht bewegwijzering en veel wind. Spanje verlaten in het stadje Tui "neen niet met het vliegtuig" maar wel een mooi oud centrum boven op de berg. De rivier Rio Minhoo overgestoken en ik was in het Portugees stadje Valenca. Dan de weg N201 gevolgd tot in Braga, het was, wel een weg hoog door de heuvels, een lange klim, maar o zo lange afdaling. De camping vinden was weer niet simpel. Maar het is hier heel rustig. Ik denk dat er nog geen 2 tiende van de camping is bezet.

De groetjes en hopelijk mogen een camping mer internet.

Het uitgestelde verslag.

P7291067Mooi verzorgd pleintje met het standbeeld van Padre Rosendo Salvado die veel gedaan heeft voor de stad Tui.

Het laatste stadje voor ik de grens over steek naar Portugal.

P7291072Het stadhuis en de zijgevel van de kathedraal.

P7291076Het grote wat lompe portaal van de kathedraal.

P7291082Voorgevel van de kathedraal en je kan je niet vergissen we zijn in het stadje Tui.

P7291084Hele steile smalle straatjes, er wordt veel gebruik gemaakt van donkere natuursteen waardoor alles een beetje somber lijkt.

P7291087zo zijn er heel wat straatjes en doorgangen in het oude stadje.

P7291090Grens Spanje Portugal, raar maar waar geen foto van de brug die de grens vormt, de Ponte Rodo Ferroviária een brug over de rivier de "Rio Miño" (Rio Minho) . Het is een oude brug met een spoorlijn boven en daaronder de autoweg.

P7291091De andere oever het stadje Valença is een oude vestingsstad , de citadel is mooi onderhouden.

P7291093De citadel van Valença.

P7291095Een beet moeilijk te zien, vooraan de muur van de citadel met dan binnen de muren het oude stadsgedeelte .

P7291097Vanop de citadel zie je mooi op de andere oever de kathedraal van Tui die het stadje overheerst.

P7291099Na een hele lange beklimming volg ik de weg N201 tot in Braga. Hier een vrij modern kapelletje waar ze een paar Heiligen vereren. Er stonden ook een paar banken en dat was ideaal voor de picknick.

P7291105Het mooi kerkje van S. Bento dat is één van de weinige pareltjes die ik langs de lange N201 tegenkom.

P7291107De omgeving is regelmatig mooi heuvelachtig en groen.

Het laatste gedeelte van de N201 voor de stad Braga was heel druk en niet zonder gevaar om te fietsen.

Dat was geen leuke kennismaking met het autoverkeer in Portugal.

In de stad was het even zoeken naar de camping, en je mag eenmaal raden, de camping ligt aan de andere kant van de stad en boven op de helling.

Het was er wel heel rustig bijna geen volk op de camping.

Het sanitair was goed, maar geen internet en geen cafetaria . Morgen naar de stad voor ik door fietst naar het zuiden.

Tot de volgende , de groetjes

1. Kris Verstraeten:
    30 juli 2019
    Bedankt, Rudy, voor de mooie beschrijving. We kunnen het ons hier al levendig voorstellen. Ik ga seffens weer richting voortuin. Sinds gisteren hier geen hitte en geen regen, dus ideaal om buiten te werken. Groetjes,
    Kris.
  2. Hilde Vanderhaegen:
    2 augustus 2019
    Super om je verslagen te lezen.