De kastelen route.

21 augustus 2019 - Peñafiel, Spanje

21 augustus 2019.

Dagafstand: 140 km

Totale afstand :5272 km

Tot mijn grote spijt heb ik geen internet vandaag. Jammer er was veeeeeel te zien vandaag. Morgen hopelijk een dubbele verhaal. De groetjes

Hier ben ik dan.

Van de camping naar de stad was een tweetal kilometer.

Direct bij het binnen rijden krijg je deze aquaduct te zien.

P8212248Rechts van de aquaduct is het oud stadsgedeelte met kathedraal en burcht.

P8212254Na een klein klimmetje, sommige vinden het heuse berg, kom je op het plein met de kathedraal.

Ik moest dringend plassen dat ik maar een terrasje heb gedaan. Het was er zalig zitten er was nog geen volk. Je moet van de nood een deugd maken hé.

P8212251Op weg naar Alcazar ben ik dit beeld tegen gekomen. Vereren ze hier de Klu Klux Klan dat kan niet, gelukkig onderaan het standbeeld staat de uitleg. Het beeld is er gezet naar aan leiding van het honderdjarig bestaan van een processie.

P8212257De toren van de kathedraal. Hij is zo hoog, en de straten er rond zijn zo smal dat hij moeilijk te fotograferen is.

P8212281Op het plein voor het kasteel dit standbeeld voor mijn oud collega's.

P8212274Hier het mooie kasteel Alcazar. Pech het plein voor het kasteel wordt helemaal opnieuw aangelegd.

Van die zijde uit geen foto's.

P8212284Even buiten de stad zie je Alcazar in al zijn glorie.

P8212287De stad buiten rijden doe je via deze prachtige poort. En dan op zoek naar de Via Verde om naar het volgende kasteel te rijden.

P8212288 Op dit rondpunt een standbeeld voor Nicomedes Garcia Gómez een spaanse groot industrieel. Ik vond het een speciaal beeld.

P8212290De  Via Verde del Valle del Eresma gevonden, deze zal ik een goede 50 kilometer volgen.

Ik heb hem zolang gevolgd dat ik het dorpje Coca voorbij ben gereden. 6 kilometer te ver, de fout van de gids.

P8212293Je ziet van alles als je tenminste de ogen open houd. Kudde schapen.

P8212296Bijna verlaten dorpjes, met heel wat leegstand en vervallen huisjes.

Toevallig in dit dorpje was een oude meneer aan het wandelen, ik er naar toe, met de vraag of er geen koffie te verkrijgen was.

Jammer geen koffie, en dan kwam zijn uitleg in het spaans, ik heb begrepen dat de camino een beetje verder passeerde en daar wel iets te krijgen was. hij heeft de uitleg wel drie keer gedaan met volledige overgave, hij leefde helemaal op. Maar na drie keer de zelfde uitleg gehoord te hebben heb ik hem vriendelijk bedankt. En ben ik toch de Via Verde blijven volgen.

P8212299Zalig, je moet je weg niet zoeken, steeds rechtdoor.

P8212304Het is ook de streek waar ze hars verzamelen van de bomen.

P8212309En dan ben ik in Coca aan het volgende kasteel. Wel met een ommetje van zo een 10 kilometer.

P8212311Het water is opgedroogd.

P8212314Nog een stadspoort een beetje verder en ze kon goed afgesloten worden.

P8212313Het valhekken zit klaar.

P8212316Het is hier zo droog, dat je soms van die mini tornado's van stof zie.

P8212321Nog eentje.

P8212323In het stadje Cuellar zijn verschillende kerktorens, allen ze lijken allemaal op elkaar.

P8212324 (2)Bijna in Penafiel, de door erosie ontstane heuvels.

P8212327En op één van de platte heuvels het derde kasteel van de dag.

Het is een lange dag geweest, eerst naar de winkel en daarna de camping.

Met een dagje vertraging maar het is gelukt. Al heeft het heel veel tijd gekost, het internet is hier supper traag.

De groetjes.