Langs slechte wegen komt men er ook.

18 augustus 2019 - Pelayos de la Presa, Spanje

18 augustus 2019

Dagafstand: 82.49 km

Totale afstand: 4990 km.

De camping van vandaag is Monasterio de Pelayos 11.00 euro. Er is nog een tweede camping op 750 meter met alles erop en eraan. Maar ik denk dat ik beter een beetje luxe kan inleveren dan te veel vakantie lawaai te hebben.

Ik ben gisteren na middernacht uiteindelijk toch in slaap gesukkeld, om vier uur werd ik wakker en er was nog steeds muziek. Opnieuw in slaap gesukkeld en om 07.20 uur ben ik opgestaan. Om 09.30 uur was ik klaar om te vertrekken. Nog gepasseerd op het onthaal maar dat was nog gesloten.

Het zag er een heel mooie camping uit, proper sanitair, tot ik naar de wc ging, doorspoelen ging bijna niet, tof hé.

Daarna douchen, er was nog één douche vrij, ik heb geweten waarom, er kwam gewoon bijna geen water uit de sproeier.

Ik ging naar de cafetaria om aan de blog te werken en ondertussen iets te drinken, er was een buiten bar maar alle tafels waren bezet door mensen die aan het eten waren, het was ondertussen toch 22.15 uur. Een gewone cafetaria was er niet, wel een klasse restaurant waar nog niet de helft van de tafels bezet waren. Ik heb nog getwijfeld maar ben toch naar mijn tent gegaan, om daar aan mijn blog te werken.

P8182113 Als je door zo een landschap kunt fietsen is het genieten en ontdekken.

P8182112Even inzoemen en dan zie je drie goederenwagons staan in het midden van het landschap. er is daar nochtans geen spoorlijn.

P8182114Het is lang geleden, een kerkje, zo speciaal , neen , alleen het bovenste gedeelte van de toren was mooi opgeknapt.

P8182118 (2)Het weidse landschap het blijft maar boeien. Ik ben vandaag op een hoogte gebleven tussen 600 a 900 meter.

Gisteren reed ik daar beneden op de Via Verde.

P8182122Hier hebben ze zelfs borden om de staat van de weg aan te duiden.

Geen ster is een perfecte weg, 10 sterren is een onberijdbare weg , tenzij met een tractor.

P8182124 (2)Mooie omgeving maar de weg is zijn zeven sterren zeker waard. oude uitgesleten asfalt, met putten en bulten.

En jammer genoeg dit voor 22 kilometer. Bergop is het niet een zo groot probleem, maar naar beneden rijden is maximum 20 kilometer per uur.

P8182130Als je goed zoekt vindt je soms rotsschilderingen.

P8182135In deze streek zijn er een paar steen groeven van kwalitatieve graniet. Je ziet ze kunnen er hier van alles mee maken. zijn de Romeinen hier niet gepasseerd in de streek!

P8182137Na een groot stuk op goede wegen te hebben gereden, opnieuw een zestal kilometer 7 a 8 sterren weg.

P8182140Deze water fontein tegen gekomen, niet drinkbaar water staat erop vermeld, op het eerste gezicht komt er ook geen druppel water uit.

P8182149Het buisje waar het water uitkomt daar is nog een heel klein beetje water te vinden, en dat hebben deze wespen ook ontdekt. Het was nogal aan en af vliegen.

En nu ga ik stilaan mijn slaapzak in duiken het zal deugd doen.

Tot morgen en allemaal de groeten.

1. Kris Verstraeten:
    18 augustus 2019
    Binnenkort zal de luxe van je eigen "thuis" jouw wel deugd doen, Rudy. Daar ben ik zeker van. Groetjes en tot morgen?
  2. Hilde Vanderhaegen:
    22 augustus 2019