Via Verde de la Jara

17 augustus 2019 - Cazalegas, Spanje

17 augustus 2019

Dagafstand: 125.35 km

Totale afstand: 4908 km

Camping met animatie in Cazalegas , ik werk rustig mijn verhaal af want de muziek staat nog op volle sterkte.

De rustig lijkende camping gisteren. Toen ik terug aan mijn tent kwam, stond mijn tent niet meer alleen.

Drie tenten waren er bijgekomen, en een getater, ik denk wel tot 01.00 uur.

Een beetje later opgestaan, en iets na  negen uur was ik op weg.

Eerst naar het centrum van het dorp, maar daarvoor moest er serieus geklommen worden. Maar ze hadden er goede koffie.

P8172060 (2)Deze foto is genomen onderweg naar boven, ik ben er nog niet. Wel mooi zicht op de kathedraal en de Hospederia.

P8172068Hier ben ik er al, op het terras rechts heb ik mijn koffie gedronken. De trappen naar de Kathedraal.

P8172070Deze spoorwegbrug waar ik onderdoor gereden ben om naar het dorp te fietsen. Foto genomen toen ik via de hoofdweg naar beneden ben gevlogen. Het was een goede weg, breed, geen putten, goed overzicht, dan ga ik wel met 40 a 50 kilometer per uur naar beneden.

P8172072Het eerste dorpje waar ik naar toe ben gefietst Alia , het was de tweede grote klim van de dag. En de pelgrim heeft mij welgekomen gewenst.

P8172074Volgende klim, deze maal was het al iets serieuzer, hier sta ik boven op een uitkijkpunt waar volgens de infoborden ook gieren zouden te spotten zijn. Vandaag heb ik er geen gezien. Aan de horizon in het midden van de foto is een kleine inzinking, daar moet ik naartoe.

P8172077Van het uitzichtpunt een mooi afdaling, verschillende kilometers, en dan een mooi beklimming van zo een acht kilometer. De laatste twee kilometers aan 10%.  Regelmatig toeteren de automobilisten om mij aan te moedige. Boven in het dorpje als beloning een koffie , en een cola, en ik kreeg daarbij een klein schoteltje met  gebakken vis. Kibbeling, daar leek het op.

P8172080Dan wordt het iets minder steil, en alles is volledig verdroogd.

P8172081En hier is dan de tweede Via Verde. Deze spoorwegbedding zal ik zo een 50 kilometers volgen.

P8172082Direct een mooie viaduct, en zo zullen er nog een paar volgen.

P8172085Verschil met gisteren, tunnels, deze was de langste, toch een paar honderd meter, je zag net het einde nog.

Maar lekker fris in zo een tunnel, ik ben er zeker niet doorheen gevlogen, eventjes afkoelen om daarna opnieuw de hitte te trotseren, 34 a 36 graden.

P8172087Opnieuw geen koffie, ik val in herhaling.

P8172089Maar deze half afgebroken loods hebben ze wel mooi versierd.

P8172090Het is echt ruw, woest, desolaat, verlaten en dat wel voor 48 kilometer van de 50.

P8172092Nog zo een mooi gebied , allemaal dikke ronde rotsen.

P8172096Ik nader het einde van de Via Verde, in de diepte ligt de Taag.

P8172099De laatste grote viaduct van de dag.

P8172100Aan de overkant even terug gekeken van waar ik kwam.

P8172102De laatste vijf kilometers waren niet altijd even goed vrij gemaakt, hier is het bijna een tunnel van bamboe.

Het is ondertussen 23.58 uur geworden de muziek staat juist heel wat stiller, het wordt tijd dat ik mijn tanden ga poetsen, en dan duik ik mijn slaapzak in.

Tot morgen Oei het is al morgen het is 00.11 uur.

Het is niet waar de muziek staat opnieuw luid !!!!!??????

Tot welk uur!!!!!!??????

1. Kris Verstraeten:
    18 augustus 2019
    Inderdaad... Rudy: Toen ik zag hoe laat (of hoe vroeg) je mail binnenkwam, was mijn eerste opmerking: Moet die man al niet lang in zijn bed, euh… slaapzak liggen. Ik hoop dat je vandaag dan ook niet te moe bent om weer de volgende dagtocht af te leggen. Lieve groetjes, Kris.